Noi femeile suntem mari amatoare de amintiri, de targuri , de chilipiruri si de piete.Intr-o toamna zgribulita de ploi marunte, ma ratacisem prin multimea din Piata Mare. Mai ramasesera inca standurile din vara cu cateva ghivecele de flori. O muscata englezeasca rosie pana la grena mi-a incalzit privirea parca rugandu-ma sa-i dau adapost pentru iarna.

Am pregatit un ghiveci verde pe masura ei cu pamant de gradina in amestec cu frunze de salcie si de prun din anul trecut uscate la umbra si tocate marunt. Am plantat-o in mijloc cu tot cu pamantul din ghiveci si am tasat usor ca sa ramana semeata ca o englezoaica. Este o mare iubitoare de apa, pentru ca ud periodic o data pe saptamana iarna si de doua ori vara toate ghivecele au gauri si farfuriute ,astfel sunt bine drenate si au rezerve de consumat.

Pentru ca este pretentioasa am asezat ghiveciul pe pervazul unei ferestre aparate de vita de vie ca sa nu fie in lumina directa si nici intr-o zona cu umiditate excesiva. Se dezvolta foarte repede, este o placere sa vezi cat de repede se inalta si infloreste toata iarna. Dupa ce a trecut de trei noduri , se rupe varful pentru a se ramifica. Din butasii ei am mai obtinut inca doua ghivece care in primavara isi asteptau locul pe balcon in jardiniera.

Bunicile tineau muscate la ferestre ca sa alunge insectele.

Foto: John

