Atat lalelele cat si primulele sunt frecvent intalnite in gradinile de primavara, dar nu mi-a trecut prin minte pana acum sa le asociez in acest fel. Noi am avut lalele plantate sub forma de insula si de jur imprejur, ca o mica bordura, am avut primulele, in gama cromatica mixta. Insa, amenajarea de mai sus mi-a dat idei. Idei care se pot concretiza numai in doi pasi. De ce asa? Pai, haideti sa va spun…

Primulele se comercializeaza primavara si nu prea gasesti multe exemplare cu flori de aceeasi culoare. Bulbii de lalele se vand la inceputul toamnei si se planteaza cand se mai raceste un pic pamantul. Din start sunt aproximativ 6 luni distanta intre plantarea primulelor si cea a lalelelor. Daca doriti o plantare intercalata ca cea din imagine, devine un pic dificil: oricum ai incepe, cand plantezi al doilea tip de floare, risti sa-l ranesti pe primul. Asta este si motivul pentru care distanta de plantare este cam mare.

Pare sa dea ceva batai de cap amenajarea, dar daca tii mortis o poti aplica in gradina ta. Imi place efectul decorativ obtinut, dar eu raman la schema „insulara” de plantare care este mult mai practica si cel putin la fel de frumoasa.

Foto: Caroline

